Sunday, March 15, 2009

Razi & Shikin

'Long, nampak Razi!'

Aku pelik. Sangat random dia mesej aku. Senafas lepas tu baru aku teringat, adik aku yang seorang tu kat rumah Razi, anak kepada sepupu mak aku, bekas teman lelaki aku.

3 tahun lepas, aku still ingat macam mana susahnya hidup dia. RM10 dalam poket pun kadang-kadang takde. Tapi aku tolong dia, belikan dia makanan, hulurkan dulu dia duit untuk digunakan harian. Banyak lagi peristiwa major yang memberi impak dalam hidup aku. Dari dia aku belajar erti simpati dan empati. Tapi dari dia juga aku belajar erti lies, deceits dan bullshits.

Awal perkenalan aku dah terpedaya dengan lending him a large amount of money for the sake of his job. He basically took a deposit a customer paid tapi unfortunately, the customer tak jadi nak purchase the car and for him to cover, I helped him to pay it first. Kalau tak, mesti dah dalam jail kot. How naive I was huh. Sampai sekarang, aku tak pernah nampak duit tu lagi.

Tengah hubungan, kereta dia ditarik sebab tak bayar 3 bulan. Sebab simpati yang amat dalam, aku dulukan duit aku untuk bayarkan 3 months + denda ke pihak bank. In the end? Heh. You go figure it out.

Terakhir sekali, aku ke rumahnya sebab dah hampir 2 minggu tak jumpa dan rupanya ada perempuan lain dalam rumah itu. Patutlah masa tu dia tak kisah pun tak jumpa dengan aku.

Dia cuba pujuk aku balik, tapi masa tu aku dah nekad. Nekad untuk keluar dari relationship tu.
Aku cuba mintak duit aku balik, pelbagai-bagai cara. Tapi satu tahap tu with him, aku sedar aku rather lose the money than having to listen to his shits ever again.

Aku tak tahu kenapa aku boleh jatuh hati dengan sikap panas baran, bongkak, boastful dan suka pandang rendah kat orang macam tu. Entahlah, I still don't have the answer right now.
All I know is I am grateful that the woman he's marrying right now is not me. A bit envious because I don't think he deserves whatever shit he's deserving right now but mostly grateful because its not me.

I can't imagine how that woman can stay with him.

Mumzy keluar masuk bilik to make sure I was ok. She asked me apa aku rasa, give remarks like 'mamatok cakap, grand wedding dia', 'sedih tak?' and all. Mahu je aku jerit, aku tak rasa sedih pun. Not a hint of sedih, so don't worry.

Oh and unless you pay me back my money, I hope you guys tak dapat anak! And yes, I have that much vengence in me against him.

So cheers, to Razi & Shikin. Selamat pengantin baru.

1 comment:

  1. seriously??? wow!
    eh razi nih yg mane eh? yg kite penah blikan ayam percik tu eh? mse bulan puasa.

    erk..

    tahpape.haha

    glad u'r x with him anymore.

    ReplyDelete