Sunday, February 22, 2009

bitchy beach

I am pissed.

Orang selalu tanya kenapa aku ramai kawan lelaki. Kenapa diaorang lagi nampak aku ramai kawan lelaki dari perempuan. Masa tu, seriously aku takde jawapan. Aku akan senyum dan berkata 'mungkin sebab diaorang buat aku comfy'. Period.

Memang pun aku ada ramaaaai kawan lelaki. Seniors aku dari sekolah Projek, kawan-kawan form 2 aku dari sekolah 9, kawan-kawan camping pengakap aku, kawan-kawan dari uitm aku dan even aku boleh make friends dengan kawan-kawan kepada kawan aku. Perempuan pulak, aku hanya rapat dengan seorang dari Convent, seorang dari Projek, seorang dari 9 dan seorang dari uni.

Kenapaaaaa?
Sebenarnya, sebab perempuan ni mulut jahat - asyik nak mengumpat je pasal orang, nak bergossip dan if mereka dah mula gossip, dari 100 fakta, mungkin hanya 10 je yang betul sebab perempuan ni suka bercerita macam mereka paling baik, paling mulia, paling setia kawan. Jadi sebab tu aku lagi suka kawan dengan lelaki. Diaorang memang banyak mulut, ada jugak kutuk-kutuk tapi semangat setiakawan mereka lebih tinggi dari perempuan jadi mereka takkan menjatuhkan kawan mereka sendiri. Lagipun lepak dengan lelaki sangat ceria, takde cerita pasal make up apa yang terbaru, handbag apa yang paling lawa, lelaki mana lagi handsome.
Sebab lagi satu ialah perempuan ni panas bontot untuk tengok perempuan lain senang. Semangat competitiveness yang entah apa-apa sangat tinggi. Kalau orang tu dirasakan lebih dari dirinya dalam sebarang segi, dia mesti akan rasa tak puas hati. Macam ada kekurangan pada dirinya, hence dia ambil keputusan untuk memuaskan the feeling by either bitching about perempuan lain ataupun cuba mengatasi kelebihan perempuan tu. Katakan perempuan A beli handbag baru, minggu depan mesti kawan dia pun beli handbag either sama tapi warna lain atau sama range tapi mahal sikit. Confirm.
Lagi, perempuan ni sensitiif tak tentu pasal! Cuba kalau kau kutuk lelaki gemuk. Ada dia kisah? Laugh it off je lah! Perempuan, cuba kau cakap baju dia macam kecik sikit untuk dia yang dah tak sedar gemuk tu. Mesti merengek ataupun mula marah-marah macam baru lepas kita kutuk pulak mak bapak dia!

Pergilah mampus.

Tapi paling aku benci ialah sejenis perempuan yang talam 14 muka! Depan kita kawan, friendly, baik, senyum-senyum macam takde apa pun yang berlaku. Tapi belakang kita, kutuk kaw kaw punya sampai membolehkan orang yang mungkin senang makan kata orang macam dia ni percaya. Kalau kau tak puas hati kat aku, tell me in the face. Jangan canangkan satu kampung padahal aku tak tahu apa-apa pun sangat reasons kau buat macam tu. Bagitahu aku apa yang aku dah buat salah kat kau. And please lah, tak payah lah nak pass pass cerita. We are so not in high school anymore, eventhough maybe you did not notice sebab boobs kau tak pernah besar sikit pun sampai sekarang! Hahaha. Bitchy gila aku ni.

To me, aku selalu pegang pada prinsip 'A friend, they never break up'. Sejahat mana seorang tu, semulia mana dia tu, kita akan terima each other sepatutnya sebab that's what friends are for. Tapi perempuan sial macam ni, aku tak kisah hilang as a friend. Hah!
There I said it all!

Pegi mati ok. Dahlah boyfriend rempit nak mampus.

*Maaf, ni post geram.

No comments:

Post a Comment